گروه مطالعات عدالت اجتماعی

کتاب “نظریه عدالت، لیبرالیسم سیاسی و قانون مردمان: سیر اندیشه رالز”

0

کتاب “نظریه عدالت، لیبرالیسم سیاسی و قانون مردمان: سیر اندیشه رالز” نوشته محمد مبینی در ۲۰۸ صفحه، توسط نشر آماره در سال ۱۴۰۲ چاپ و منتشر شده‌است.

♦️درباره کتاب: از میان آثار قلمی رالز سه کتاب “نظریه عدالت، لیبرالیسم و قانون مردمان” هندسه فکری این متفکر را مشخص می کنند. دو کتاب نظریه عدالت و لیبرالیسم سیاسی مرتبط با طراحی ساختار بنیادین عادلانه برای یک جامعه می‌باشند و کتاب قانون مردمان مرتبط با بدست دادن مبنای تعاملات عادلانه بین مردمان جوامع مختلف است. کتاب لیبرالیسم در واقع حرکت رالز از یک دیدگاه متافیزیکی (فرازمانی و فرامکانی) به یک دیدگاه تاریخی و سیاسی است. در این حرکت رالز ساختار بنیادین عادلانه ای که در کتاب نظریه عدالت بدست آورده است را حفظ می‌کند ولی آن را بر روی یک زمینه ی تاریخی و سیاسی بنا می‌کند به طوری که ساختار بنیادین عادلانه را مختص به جوامعی با تاریخ خاص می‌داند.

کتاب حاضر در سه فصل تألیف شده است که هر فصل مرتبط با یکی از سه کتاب مذکور می‌باشد. در هر فصلی علاوه بر اینکه طرح کلی آن کتاب توضیح داده شده است، مسیری که رالز در این سه کتاب طی کرده است و منطق این سیر نیز توضیح داده‌ می شود.

لینک دسترسی به کتاب در گیسوم؛

https://www.gisoom.com/book/44810489/کتاب-نظریه-عدالت-لیبرالیسم-سیاسی-و-قانون-مردمان-سیر-اندیشه-رالز/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.