کتاب “بررسی تطبیقی جایگاه عدالت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه”

0

کتاب “بررسی تطبیقی جایگاه عدالت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه” نوشته احمد نظری‌تلخابی در ۱۶۲ صفحه، توسط نشر شاپرک سرخ در سال ۱۴۰۲ چاپ و منتشر شده‌است.

♦️درباره کتاب:

عدالت از جمله بنیادی‌ترین ضروریات دین اسلام می‌باشد. خداوند اساس زندگی اجتماعی را بر پایه ی عدل قرار داده و در قرآن بارها به عدالت در تمام جنبه های آن از زندگی سفارش نموده است. تنها مرجع حقیقی و دقیق تشخیص عدل و تمایز آن از ظلم شریعت الهی است و خدا تنها کسی است که از قرار گرفتن هر چیزی در جای خود به طور کامل آگاه است. چرا که او خالق موضع هر چیز است. در این اثر با استفاده از آیات قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و کلام مفسران به بررسی جایگاه عدالت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در نظام دینی پرداخته‌شده‌است. البته با اقرار به این که وسع و قدرت پژوهشگر اندک و از سوی دیگر کلام خدای متعال بسیار والا است، رعایت حقوق افراد جامعه چه از منظر فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و قرار دادن هر چیزی در جای متناسب خود، جامع ترین تعریف مفهوم عدالت اجتماعی در نظام دینی است.

لینک دسترسی یه کتاب در گیسوم؛

https://www.gisoom.com/book/44815367/کتاب-بررسی-تطبیقی-جایگاه-عدالت-اجتماعی-سیاسی-و-اقتصادی-در-قرآن-کریم-نهج-البلاغه-و-صحیفه-سجادیه/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.